"זוכרת שדודה מילכה אוכלת נטול סוכר?" • טיפורים שמח

גולדי גרוסמן 2 Comment on "זוכרת שדודה מילכה אוכלת נטול סוכר?" • טיפורים שמח
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הנה הוא כבר מגיע בפתח ממש, עכשיו שיש לך עוד זמן לקרוא לפני שהכל מתחיל להיות בזמן אמת קבלי:

טיפורים שמח!!

פורים הוא יום שאמור להיות הכי שמח בשנה אך יחד עם זאת הוא יום מבולגן. נקודה. יום של לכלוך, צלופנים זרוקים בכל פינה, ופלה מעוך על הרצפה בסלון, אודם שנמרח על השרוול של שמלת הכלה ודפיקות מופרעות בדלת של שיכורים מאושרים.
פורים ככיפורים את זה את ודאי יודעת מגיל חמש, אך אם גם את חולמת שהשנה הפורים יהיה רגוע בלי הרבה "כיפורים" כדאי לך מאד לקרוא את הכתבה הבאה, עם כמה טיפים שחשוב לשנן ולזכור לפורים שמח באמת.

1. על הבוקר
יום פורים רגוע מתחיל במילוי מצברים נכון, והמצברים המתאימים ביותר הם קודם כל ארוחת בוקר שתתן לך כח וסבלנות להמשך שמח באמת ועל הדרך גם תעזור לך לסתום את הפה מול הנישנושים והמתוקים שקורצים מכל עבר.

2. הכרות בין הרשימה למקרר
תזכירו לי בבקשה, השכנים גרין קבלו כבר את המשלוח שהכנת להם או שהוא ניתן בטעות לטולידנו מהבנין השני, ובכלל למי עוד צריך לתת? יש מה לתת? ולמה למען השם לא הזכרתם לי להכין לדודה מילכה את המשלוח נטול הסוכר??? , בשביל שכולם יקבלו הכל ואת תוכלי לבוא לחתונה של האחיינית בלי להתבייש מהדודה הזקנה שנשכחה משום מה, העצה שלי פשוטה אך גאונית, יומיים לפני פורים הכיני רשימת מקבלים עם הערות מיוחדות ותלי אותה על המקרר במקום בולט וכך בכל פעם שתעברי תוכלי לראות אותה ולהרגיש שהפעם העסק דופק.

3. בשביל שלא תחפשו אותה
עיקר השמחה בפורים לילדים היא עניין התחפושת, הם חולמים עליה מחנוכה במקרה הטוב ויש המהדרים לתכנן אותה כבר ממוצאי פורים הקודם על סמך 'תובנות' שקנו מתחפושות של ילדים אחרים.

לכן, אם את רוצה שהתחפושת תשאר מושלמת גם אחרי הלכלוך שצברה במסיבת פורים בגן את צריכה לזכור לכבס אותה מיד לאחר המסיבה ולנסות להעלים ראיות לכל שקית הממתקים הענקית שקבלו בה וכמובן לדאוג שכל האביזרים המשלימים ישארו בסביבה.

בליל הפורים ארגני כל תחפושת על כסא נפרד בסלון וכל ילד ייגש בשמחה לכסא שלו וימצא בקלות את התחפושת בלי לבזבז חצי בוקר על חיפוש מיותר של שרביט שברחה או מטפחת שמתחבאת.

4. קומי חצי שעה קודם, מה יש?
אם את מוצאת את עצמך בשעת הצהריים ביום פורים כשהכאוס שולט ואת איבדת את הריכוז להקשיב בנחת לקריאת המגילה, ועדיין לא יצאת ידי חובת קריאת מגילה ואת מחפשת נואשות אחר מניין שיקראו בו לנשים עסוקות כמוך, הטיפ הבא מיועד לך: קומי חצי שעה קודם וכשכולם עדיין ישנים הצטרפי למניין המוקדם בבית הכנסת הקרוב וכשהבית מתעורר לחיים תדעי שאת כבר קיימת את המצווה בהידור. נכון, בבוקר השקט כשאת יודעת מה ממתין לך היום את מעדיפה לחטוף עוד חצי שעת שינה, אך יתכן שהמחיר שתשלמי עליה יהיה גבוה.אז אל תתעצלי!!

5. קערה מכסף?
"אמא, שוב דופקים" את שומעת את ההכרזה של בן החמש שלי "עוד אחד מבקש צדקה" אוי, יש לי רק שטר של עשרים שקל פה ובקצב הזה בסוף גם אנחנו נצטרך לדפוק על הדלתות…
תכנון קטן זה הסוד, הכיני מבעוד מועד קערת פלסטיק עם מספיק מטבעות לכל המתדפקים וכך תוכלי לחסוך כאב ראש רציני מכל דפיקה של מבקש צדקה נוסף וילדיך ישמחו למלא את התפקיד.

והעיקר, אין לשכוח פורים אמור להיות עליז וזורח, נסי להחליק ולשמור על חיוך כי בינינו, כולה יום אחד וזה עובר…

פורים שמח



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    גולדי!
    תודה רבה!!
    כתיבה יפה
    ובעיקר עצות מעשיות לפורים שמח!!!

  2. 1

    גולדי!
    כתבה יפה!!
    ובעיקר עצות מעשיות לפורים שמח!!!!!!!!